Låt mig presentera Sveriges yngste(?) bloggare!

Idag ska ni få träffa mina barns bästa kompis Nils. Han kallar sig Bloggungen och bor granne med oss, som många säkert redan vet! Det är hans mamma Anna som skriver, och hon vinklar hur en snart 3 åring ser på livet med allt vad det innebär. Ibland lånar mamma Anna bloggen och skriver lite om hennes liv. Jag ser fram emot varje inlägg de gör för Anna är grymt duktigt och rolig när hon skriver. Hon bjuder också otroligt mycket på sig själv, och på Nils!



Här kan ni läsa vad Nils och Anna säger om blogglivet:

När startade du din blogg och varför?


 

Jag startade efter nyår och det var för att jag blev inspirerad av dig Åsa. Jag har jobbat hårt som platschef på en konferensanläggning de sista åren och behövde något som skingrade tankarna lite. Jag har alltid gillat att "skriva av mig" och detta kändes som ett bra sätt som kunde passa mig. Att jag skriver med utgångsläge från Nils som är 2 ½ år var idé jag fick. Det kändes som en utmaning att försöka få fram hur en liten kille tänker och upplever världen.


 

Hur ofta uppdaterar du din blogg?

En gång om dagen. Skriver oftast en lite längre text och lägger in några bilder, så det tar en liten stund.


Hur många läsare har du per dag och vad har du gjort för att få alla dessa läsare?

Oj, jag har inte alls så många läsare. Det är väl 20-40 unika varje dag och uppåt 175 sidvisningar. Jag har fått god hjälp från dig att "marknadsföra" bloggungen, har berättat för familj, vänner och bekanta.


Hur mycket tid lägger du på din blogg?

Som sagt, det blir ett inlägg per kväll och det tar ca 30 minuter.


Har du egna favoritbloggar som du följer?

Jag följer Wojtans blogg, Durecellmamman, Monica, Sessan och Prinsessan, Dreamhouse och Diana. Sen är jag inne och kikar runt lite, är ju fortfarande nybörjare och har har inte så mycket tid. Jag brukar kika in hos Hanna Graaf och Pernilla Wahlgren också. Sen finns det säkert massor med intressanta bloggare som jag inte hunnit till ännu, men det
kommer.


Vad är det mest positiva och negativa med att driva en blogg?

Det mest positiva är att jag ser Nils treårstrots och egenheter som små inlägg på bloggen istället för att jag blir arg och stressad. Det gör att jag har ändrat attityd och fått ett bättre tålamod. Mycket positivt. Har inte något negativt. Kanske att jag går in på bloggen för ofta för att se om någon lämnat någon kommentar.


Vad är din drivkraft?

Att skriva och använda alla våra fina bilder som aldrig blir framkallade utan bara ligger i mappar i datorn.


Vad tycker din familj och vänner om att du bloggar?

Mina föräldrar och barnens kusiner som deras faster bor långt borta och på detta sätter får dom en daglig dos av oss. Det tycker dom är roligt.


Vad du får din inspiration ifrån?

Dagliga tankar och Nils små egenheter.


Vad har du har för tips för andra som vill nå framgång i sitt bloggande?

Det skall du nog inte fråga mig om, inte ännu i alla fall.........


Hur ser din framtid ut som bloggare och har du några mål med bloggen?

Jag hoppas att jag håller ånga uppe och inte tappar tålamodet. Naturligtvis vill vi ju ha ett stort reklamkontrakt och få en massa fina presenter.....Ha ha. Nej skämt å sido, jag gillar tanken på att jag skriver något som andra tycker om att läsa, mitt mål är att få andra människor att le och skratta.



Tack så mycket Bloggungen för att du ville vara med!

Hos Diana hittar ni idagen intervju med Ida.
Gör gärna ett besök hos dem också!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Ida www.gotteochvi.com

Tack så mycket, vad roligt att du gillar bloggen!

2009-02-03 @ 21:22:34
URL: http://www.gotteochvi.com
Postat av: sweetmama

Vilken söt liten bloggare.



Men sveriges yngsta (?) bloggare hittar du på min sida titta i menyraden den första bildlänken under rubriken bloggar jag läser ;o)

2009-02-03 @ 22:04:52
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: sessan ☆

Det är bara en härlig blogg alltså!!!



Miljoner kramar till mitt hjärta

2009-02-03 @ 22:34:09
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Duracellmamman

Bra intervju!!





WP=Står för wordpress



Dvs jag vill locka över Er alla till wordpress från det katastrofala blogg.se;-D



Kramis!!

2009-02-03 @ 22:35:41
URL: http://duracellmamman.se/
Postat av: Nina

ja en del kyrkor kan nästan se likadana ut. men denna är i stor stockholm :D



allt bra i gbg?

2009-02-03 @ 22:53:38
URL: http://modesida.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback