När min pappa langa vin....

Måste berätta en liten anekdot om min pappa!
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så tycker jag att han uppfostrade mig bra men kanske inte på samma sätt som andra föräldrar skulle gjort.
En av de saker som han gjorde var att han lät mig dricka alkohol när jag var runt 16 år. Hans tanke var att jag gjorde det ändå och då kunde jag lika gärna dricka det hemma så han visste vad jag drack. Vet inte egentligen hur jag själv nu ivuxen ålder ställer mig till detta,men det fungerade för oss.
Jag har aldrig köpt hemkört av någon okänd, jag har aldrig fart runt för full på stan osv.
Min pappa körde lastbil i Tyskland och var sällan hemma. Detta gjorde att han inte var så ofta på bolaget och han hade heller ingen direkt koll på hur lagar fungerar!
En fredag när han skulle till bolaget bad jag honom köpa en flaska "Villa Franka" ( hur faan kunde man dricka det?). Han sa givetvis ja.
Följde med honom i på bolaget men stod vid entren.
När det var hans tur i kassan ropar han över hela lokalen: Vad var det du skulle ha Åsa?
Jag blev högröd i ansiktet och tänkte att nu är det kört.
Han fick trots allt ut flaskan och när vi kom ut till bilen händer detta:

Jag - Pappa, du kan inte skrika så högt i affären om vad jag skulle ha!
Pappa - Men jag hade ju glömt!
Jag - Jamen då fattar dom ju att du langar!
Pappa - Vadå langar? Vad är det?
Jag - Att du köper ut dricka till mig!
Pappen - Det kan jag väl göra, du hade ju inga pengar och jag skulle ju ändå handla?
Jag - Men man får inte handla alkohol innan man är 20 år!
Pappa - Va, det hade jag ingen aning om! Vem säger det?
Jag - Lagen! Jag får ju inte ens dricka alkohol förren jag är 18 år!
Pappa- Det kan väl ingen annan bestämma. Jag är ju din pappa så det bestämmer väl jag!

Härliga pappa!

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Martina

Rolig pappa du har, förstår att du skämdes;-)

2008-09-01 @ 21:48:38
URL: http://tinnaninna.blogg.se/
Postat av: Raffa

En fantastiskt charmig anekdot.

En favorit.

2008-09-02 @ 22:43:47
URL: http://wojtansblogg.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback