Mera mat och recept!

Pajen igår sm jag gjorde på Västerbottenost blev suveränt god. Den kan jag rekomendera.
Tyvärr blev inte kräftorna så bra. Det var allt för lite salt på dom.
Nu har jag ju lärt mig det till nästa år, ös på med salt i omkoket!
Lite surt att Millan köpt jättebilliga kräftor på Willys och endast tinat dessa, och de var grymt mycket godare än mina lite dyrare och omkokta kräftor!

Tänkte bjuda på ännu ett recept idag.
Lagade en pasta som är väldigt god idag.

Köpte dessa tortellini och använde som grund. Allra godast är färsk tortellini från märket "Giovanni" med tryffelsmak. De kostar dock 41 kr per paket som räcker för två personer och det anser jag lite dyrt. Det kan man ta vid finare tillfällen!
Kokade dessa enl anvisning och la dem sedan i en form.


Stekte sedan fläskfile, kantareller, lök, vitlök, paprika och kryddade med salt och peppar.
När det stekt färdigt lägger jag detta i formen.
Dra på lite ruccola och blanda ihop allt med pastan.
Sedan värmer jag matlagningsgrädde. När denna har kokat, dra av kastrullen från plattan och tillsätt riven parmesan. Låt osten smälta ner i grädden men utan att stå på plattan.
Häll över gräddblandningen och blanda om allt.
Strö gärna extra riven parmesan ovanpå.

Färdig och jättegott!



Smaklig måltid!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: syren

Vad gott det ser ut!

2008-09-07 @ 20:53:20
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: petra

vad gott,det måste jag testa någon dag..

barnen lär älska det där,de är som tokiga i tortellini:-)

2008-09-16 @ 12:05:46
URL: http://pwestermark.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback