Lördag kl 15.00

Tyst i huset.
Raffa åkte just iväg med barnen till farmor där dom ska spendera natten. Själva ska vi på kräftskiva, men den rätta glädjen har väldigt svårt att infinna sig.
Pappa är sämre idag.
Slåss med känslor om hurvida det är klokt att gå på kräftskiva när pappa är döende...
Jag har beslutat mig för att resa tillbaka till Kolmården så snart jag får en vink om att det gäller sista dygnet. Så länge jag går här i Göteborg kan jag inget göra och inte hjälper det att jag ligger i min säng och gråter.
Det gör att jag känner att jag kan gå på fest, men.....

Såg en underbar film igår med Jack Nicholson och Morgan Freeman ( min favorit), som hette "The bucket list".
De bägge herrarna är döende i cancer och beslutar sig för att skriva ner allt de alltid velat göra i livet. Sedan flyr de sjukhuset och reser jorden runt och gör alla önskningar.
Man får sig en tankeställare.
Varför ska man vänta på sin dödsdom innan man gör det man hela tiden velat göra?
Man vet ju inte när man ska dö så det kanske är bra om man gör dessa saker man helst vill redan idag!
Det kan vara för sent i morgon!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback