Lördag 07.00.....


....och jag bloggar om mat!
Barnen är nu inne i sina dagisrutiner och det innebär att de vaknar 07.00 veckans alla dagar. Morgonpigg som jag är så stör det mig inte så mycket.

När jag var i Kolmården kom mammas man Janne förbi med en hel ICA påse med kantareller som Helen och jag fick dela på.  
Han är en suverän svampplockare!
Jag älskar kantareller och nu är jag riktigt egoistisk för jag tycker det är toppen att Raffa bantar, då kan jag ju äta upp alla själv!





Igår kokade jag om de kräftor som jag ska ha ikväll på kräftskivan. Eftersom jag är Östgöte så anser jag att på en kräftskiva ska det vara insjökräftor!
Blev ganska chockad på min första Göteborgska kräftskiva där det serverades havskräftor! Dessa äter man ju året om?
Passar inte alls på en kräftskiva enligt mig...
Köpte ett paket frysta Turkiska kräftor som jag sedan lagt i ett omkok. Tinade upp dem och la dem sedan i en kastrull med vatten, en flaska mörkt öl, salt, en sockerbit och massor av krondill.
De ligger fortfarande i denna lag och gottar till sig.

Lagade även en Västerbottenost paj som jag ska ta med ikväll.




Vet ju inte hur den smakar ännu men den ser fin ut ch det doftade ljuvligt!
Gjorde en pajdeg som jag bakade av en stund i ugnen. Blandade sedan ihop ägg,grädde, salt, pepper och massor av riven Västerbottenost. Körden den sen i ugnen igen!
Hoppas nu bara att det blev bra! 
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback