Jag har halkat lite snett i bloggvärlden!

Sedan jag själv började blogga, har jag även börjat läsa andra människors bloggar. Detta gör att jag känner mig grymt "nära" dessa personers bloggar, och då även jämför mig själv med dessa personer. Det är ju ganska vanligt att man jämför sig med andra som står en nära!
Felet är då bara att jag läser "fel" människors bloggar. Människor som jag ABSOLUT inte bör jämföra mig med, och som får mig att bli väldigt stressad och lite missnöjd med mig själv!

Läser följande:

Pernilla Wahlgren ( mama.nu/blogg/pernillas-blogg)

Här läser jag om hur hon blir stylad, hennes Burberry-barnvagn, storslagna renoveringar och div kändisfester.

Jag blir aldrig stylad av någon, har en Carena barnvagn och går på middag hos grannarna!

Anna Stina (gizmolinas.blogg.se)

Bor i enormt fin lägenhet, hennes dotters rum är inredd med Ralph Loren tapeter, kristallkrona och resten i ljuvligt rosa toner, äter sina luncher på Bölgen o Moi ( fin restaurang i Oslo), dricker latte och springer shoppingärenden hela dagarna. Hon nämner även sin dotter som hjärtat eller prinsessan i VARJE INLÄGG!

Skulle Anna Stina se Leonies rum skulle hon behöva börja med lyckopiller!, jag har aldrig råd med Odd Molly- sockar, jobbar som en slav hela dagarna. Mina barn kallas ungarna!

Carlotte Perrelli (charlotteperrelli.blogg.se)

Här anländer paket med Pradaskor, chanelparfymer och liknande dagligen, naglarna tas om hand kontinuerligt varje vecka och
vi får se garderober med enorma klänningar!

Pradaskor? Gucciklänning? Nagelvård?  Säger inget mer....

Syster Ruffa ( systerruffa.blogspot.com)

Här kommer en blogg om inredning och jag får ståpäls bara jag tittar på hennes bilder! Fixar, målar om, springer på loppis och fyndar!

Jag kan inte ens hänga upp en billig tavla från IKEA, fattar inte vart den passar! Mina romatiska pelargoner ruttnar och garderoben ( med billiga kläder) ser ut som om en bomb slagit ner!

Jag verkligen ÄLSKAR att läsa om deras glamour och härliga liv med all lyx och alla vackra saker, men jag tror att jag ska leva likadant själv och det är ju stört omöjligt!
Jag kommer aldrig bli bra på inredning, jag kommer aldrig lägga 1500 kr på ett par sockar från Odd Molly, jag kommer aldrig få ett barnrum inrett med Ralph Loren!

Kanske jag skulle läsa lite andra bloggar och identifiera mig med? Finns det någon där ute som lever som jag och vill bli bloggkompis med mig?

Ps. när min man läser detta inlägg kommer han säga : Vad faan är det jag har sagt hela tiden! Sluta och jämför dig med andra och var nöjd med det du har!
Vill då poängtera att jag är nöjd. jag är heller inte den som är avis eller missunnar andra, hatar den Svenska jantelagen! Måste bara tagga ner mig själv lite :)


Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Z

Ha ha ha! Roligt inlägg. Är bara nyfiken på varför du läser dessa människors bloggar? Gillar även ditt namn på din dotter!

2008-09-24 @ 21:13:15
URL: http://annazoila.blogspot.com
Postat av: MammaHela

jag kan bli kompis med dig haha



2008-09-24 @ 22:09:34
URL: http://mammahela.bloggsida.se
Postat av: Monica

Du kan får läsa min blogg om du vill (och du har ju redan börjat, och jag har ju läst din) - garanterat inga Odd Molly-sockar här inte. Och mer ut-och-gräva-i-trädgården än dyr inredning.

Perelli och Wahlgren måste väl skriva så där för att upprätthålla sin kändisstatus. Inte kan de blogga om att de tappat bort 5 udda HM-strumpor i tvättmaskinen den senaste veckan. Vem fasen skulle vilja läsa om dem i tidningen då?



Väldigt kul inlägg f ö!



/Monica

2008-09-24 @ 22:41:10
URL: http://www.jordochdjur.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback