Hur gör man.....??

.....jag må vara en korkad morsa men jag fattar inte hur man gör när man har två barn och jobbar heltid?
När ska jag hinna allt?
När storstädar man?
När ska jag se på TV?
När sitter man lugnt ner och sätter in bilder i album?
Hur lagar man mat?

Jag hämtar mina barn kl 16.00 från dagis och är hemma ca kvart över om jag inte måste handla. En dag av 100 möjliga dagar är även Raffa hemma vid denna tid. Jag är alltså för det mesta ensam fram till ca 18-19 på kvällen.
När vi kommer hem vill barnen vara ute och leka vilket jag förstår. Men då får jag två val. Antingen får barnen äta halvfabrikat som jag bara ställer in i ugnen och som kan bli färdigt medans jag är ute och håller koll på dom, alternativ får de vara ute ensamma och jag får hoppas på att det går bra!
Leonie är ju inte ens två år så det kan se lite ansvarslöst när hon springer runt ensam med Emilia. Förr höll de sig alltid på vår gård men nu vill Emilia vara på vägen, som dock är ytterst lite trafikerad, för att åka kickbike och då ska ju självklart Leonie med!
Grannarna undrar ibland hur jag vågar låta dom vara ute själva och då får jag lite ångest!
Det är också så att vi har ett grannpar som nästan alltid är ute med barnen och om jag då är inne och styr med mitt, så blir ju de ofrågade barnvakter, vilket också ger mig ångest!
När det var som värst idag så hade jag Leonie uppe på köksön där hon satt och hade sönder frukter medan jag lagade mat, jag sprang mellan spisen och grannen med tvätt ( vår maskin är trasig), maten koka över, Emilia sprang ute själv barfota med en förkylning och ca 10 grader kallt, och telefonen ringde som faan.
Jag for runt som en jojjo och mumlade för mig själv: Hur gör man? Hur gör man? Hur gör man?

Jag skulle verkligen behöva en hemhjälp alternativt en man som slutar kl 16.00 :)



Söta är de allafall, de små liven som gör mitt liv MYCKET stressigt!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Marcus

Enkelt:

1) Anställ 2 barnvakter, en som tar hand om vardera barn.

2) Anställ en presonal shopper som sköter inköp.

3) Anställ en egen kock som lagar maten.

4) Anställ en egen städerska som städar.

5) Anställ för säkerhetsskull en till som kan sätta in bilder i album så du kan vara säker på att få se tv:)



2008-09-16 @ 11:20:53

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback