Varför funderar man på en värmepump?

Jag pratar med mängder av kunder varje dag som funderar på att skaffa värmepump. Utfrån mina frågor till kunden kan jag göra en snabb bedömning om deras hus passar för att ha en värmepump och hur mycket de kommer att spara i energikostnad på att göra denna investering.
När man då sagt till en kund att du kommer spara ca 8-10 000 kr/år med de förutsättningarna och de säger att de ska fundera på saken fattar jag verkligen ingenting?
Vad ska de fundera på? Om de vill spara pengar eller inte?
Jag förstår de kunder som vi ringa runt lite och jämföra priser och få olika förslag ( helt rätt tänkt) men just detta när de funderar på om de överhuvudtaget ska ha en eller inte!

Den märkligaste kommentaren jag får ( och det väldigt ofta) är från män som gärna vill beställa en pump men de måste övertala sin fru.
- Min fru tycker nämligen att dessa maskiner är fula, så hon vill inte ha en sån!
Kan inte dessa män rama in en elräkning nu under vintern och sätta upp på väggen och fråga sina fruar om de tycker att dessa är fina?
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Amanda Eklund

ner med, Du är vad du äter! pengarna kan gå till något mycket bättre!

2008-10-28 @ 22:29:09
URL: http://dumpamig.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej hej vännen! Allt bra med er? Skönt att det inte var nåt allvarligt med Leonie... det är ju så jobbigt när ens små är krassliga! Har hon börjat må nå bättre än?



Här är det väl ungefär som vanligt... Sofia är krasslig med feber, hosta & snorig! Jag & R var till VC & fick influensavaccinet i går (Sofia fick det i torsdags). Annars så ska jag städa & pyssla på idag... på fredag kommer svärmor hit & då vill jag ha fint & välstädat hemma =)



Kram kram

2008-10-29 @ 08:17:59
URL: http://mammahelena.blogspot.com

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback