Väldigt avundsjuk just nu!

Läste denna artikel nu och blev grymt avundsjuk.

http://www.aftonbladet.se/wendela/ledig/article3576615.ab



En familj som vunnit 3 miljoner på triss och dessa pengar fick dem att tänka över sitt liv. Istället för att shoppa loss så har de bytt ner sig och mår fantastiskt bra.

Ni anar inte hur många gånger jag de senaste åren lekt med tanken att sälja av företag, hus och bil, för att istället bosätta mig i en bungalow i Thailand och bara njuta av livet och min familj!
Kan inte låta bli att ifrågasätta detta ekorrhjul till liv som vi lever i.
Ett evigt stressande och en konstant kamp mot klockan. Älskar att ha eget företag och den utmaning det ger mig men det är också väldigt tungt och jag ligger ofta sömnlös på nätterna.  Vi stressar för lämning och hämtning på dagis, jobbar helger, jobbar sena kvällar, hinner inte umgås med vänner och familj.
Tänk så skönt att få ta timeout ett par år!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Anonym

Jag kan berätta att det vore VÄLDIGT enkelt för er att trivas här och etablera ngt direkt för försörjning! Koh Lanta expanderar som bara den och det är fruktansvärd brist på kloka, företagssamma, servicemindiga och svensk/engelskspråkiga människor här. Dessutom finns två svenska skolor. Alla vi träffar som är här antingen för kortare tag (någon eller några månader) eller de som bestämt sig för att bo här, som har lite äldre barn än vi har och de börjat på skolan trivs något alldeles GRYMT. Vi har mer förståelse för det nu än i våras. Hyr ut huset 6-12 månader och testa!

2008-10-21 @ 19:29:57

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback