Underbara Mamma Mu


Emilia och jag åkte in till stan idag och gick på Bio, tittade på Mamma Mu och Kråkan.
Vilken ljuvlig film! Det är bland det roligaste med att ha barn att man "får" göra dessa barnsaker igen. Jag njöt lika mycket som Emilia över denna film. Såg att "Spöket Laban" har premiär i slutet av oktober och den får vi nog också gå på.
De gjorde även reklam för "Madagaskar 2". Den filmen ville Emilia inte se ( hon tyckte den verkade läskig), kanske jag kan höra med Alexander om vi ska gå. Vill även se "Patrik 1,5", den vekar ju jättekul. Har fått två gratisbiljetter av en leverantör
 så jag kan ju bjuda med mig någon go kompis.



Något som gjorde mig lite irriterad när vi var på bion var att framför mig satt en mamma med sin dotter, och under hela filmen satt mamman och skickade/läste sms. Hon hade mobilen på ljudlös men hade ett enormt ljus på telefonen så allt runt oss lyste upp för varje sms hon fick.Värst är nog inte att hon stör, jag förstår bara inte varför hon måste sitta och smsa under ett biobesök? I 1 timme och 17 minuter bör man klara sig utan detta. Kan man inte ge sitt barn denna uppmärksamhet?

För övrigt kände jag att filmen var ca 20 min för lång. Sista tiden började alla barn vända och vrida och de hade mycket svårt för att hålla koncentrationen. En film som Mamma mu vänder sig till de allra minsta ( och deras föräldrar) så då borde man anpassa tiden därefter.


Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Helena

Kul att du gillade filmen... Jag, Sofia, min syster & hennes dotter ska fara & se den nästa vecka :-).

På söndag ska jag fara & se Mamma Mia tillsammans med min mamma & mina 2 systrar...

2008-10-13 @ 08:28:15
URL: http://mysunshine.bloggagratis.se
Postat av: Lotta

åh vad jag kan sakna att gå på bio och se svenska barnfilmermed barnen. Måste göra det nästa gång vi kommer till Sverige. Mysigt med popcorn!

2008-10-13 @ 15:52:36
URL: http://vaniljochkanel.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback