Så trött på alla barnkläder!

Gick lite tidigare från jobbet idag och hann en tur på Frölunda torg innan jag hämtade barnen. Barnbidraget landade ju på kontot idag och jag tänkte passa på att handla några nya kläder till tjejerna. Idag, likt många andra gånger kommer jag hem tomhänt! 
Helt sant är det väl inte för jag handlade lite till mig, men jag har hela barnbidraget kvar och tjejerna fick inget.
Lindex är ruggigt fula kläder, Kappahl är inte långt därifrån och H&M har ytterst lite att välja på. Vägrar alla fjompkläder med Pippi, Musse pigg och LilleSkutt eller Bamse. Vägrar även tröjor där det är en kort ärm över och en lång ärm under i annan färg ( konstig förklaring!), dessa klarar jag inte att tvätt för de blir missfärgade varje gång.
PoP har en del fina och stilrena kläder men att lägga närmare 200 kr för en tröja till en 2 åring, som ibland kommer hem med fläckar som gör att jag måste kasta en ny tröja direkt, vägrar jag också.

Har letat på hemsidor efter barnkläder men där hittar jag bara dyra alternativt dessa 70- tals kläder i förskräckliga mönster i brunt, grönt och orangt. 

Var handlar ni andra barnkläder? 


Tar tacksamt emot lite ideèr
 
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Helena

Ja, visst är det ju så... alla är olika & vill bli bemött på olika sätt. Jag har många gånger fått höra "Men hur kan hon vara sjuk... hon är ju så söt". Självklart är Sofia söt... trots att hon har sina sjuka muskler. Jag uppskattar att folk frågar om de undrar nånting istället för att gå & fundera. Det kan bli så mycket missförstånd då...



Vi hade tidigare några bekanta som hade 2 barn... när de fick veta att Sofia var sjuk så fick inte deras barn leka med henne längre & det tycker jag är så fel! Man ska ju inte ge barn fördomar... Sofias sjukdom smittar ju inte på något sätt & är man villig att lyssna & ta till sig fakta så slipper man ju fördomarna!



Nu ska jag lägga mig i soffan & vila. Ha det bra, så hörs vi senare! Kram kram

2008-10-20 @ 19:30:50
URL: http://mysunshine.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

okej. vad exakt behöver du hjälp med? =)

2008-10-20 @ 19:46:32
URL: http://ninnaa.blogg.se/
Postat av: Diana

Har tyvärr inga barn så kan tyvärr inte svara på det...=P Tack för sött inlägg, har uppdaterat, kolla gärna in! :)

2008-10-20 @ 19:55:54
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Helena

Du det går väl an nu när du får bestämma. Snart blir de större och då blir det till att argumentera när du inte är av samma åsikt vid klädinköpen. Annars håller jag med dig om att 200 för en barntröja är i mesta laget.

2008-10-20 @ 22:11:17
URL: http://gutta.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback