När snabelB kom till Norge

Jag blev riktigt blåst en gång och den historien är ju så bra att jag måste dela med mig. Detta hände för många år sedan då jag bodde i Oslo. Den som blåste mig var min bror och han är inte den som brukar driva med folk, så det var enkelt att fall dit.

Jag pratade med honom i telefon och frågade om jag kunde få hans mailadress

- Kan jag få din mailadress så jag kan maila dig.
- Ja, den är matsstenstrom snabelB...
- Vad sa du? SnabelB?
- Ja, snabelB.
- Menar du inte @?
- Nä, jag menar snabelB.
- Det har jag aldrig hört om.
- Guuuud vad ni är efter i Norge. Det har vi haft länge nu i Svergie. Alla adresser med @ är slut så nu har man börjat med snabelB.
- Men hur skriver man det då?
- Som man gör med A såklart! Skriv ett b och gör en svans på det.



Jag skrev som ovan.

- Men hur gör jag för att skriva det på datorn då?
- Har ni inte snabelB på ert tagentbord?
Jag letade för fullt men hittade inget!
- Nä, jag kan inte se något.
- Då får du trycka Ctrl+Alt+B.
- Okej!

Efter en kort stund börjar han asgarva och undrar hur jävla blond jag kan va!
Tyckte själv att det var skitkul och det var ju en klockren grej att lura någon med, fakta är ju att det skulle kunna vara sant!

Berättade detta för min dåvarande killes bror och han i sin tur drog skämtet för sin VD på jobbet. Innan han hann säga att det var ett skämt hade dock VD:n ringt deras IT support och bett att få alla tangetbord utbytta på arbetsplatsen för de behövde det nya snabelB:et som hade kommit!
Gissa om han fick en utskällning av chefen när han insåg att han blivit blåst :)






Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: badankan

skrattar ja man hade nog själv gått på det oxå.. saker och ting ändras ju hela tiden. ;0)

2008-10-12 @ 11:29:06
URL: http://badankansblog.blogspot.com/
Postat av: sandra

jätte fin blogg/kram sandra

2008-10-12 @ 14:23:27
URL: http://sandram.webblogg.se/
Postat av: Helena

Haha... klockrent... Jag hade förmodligen gått på det åxå :-)

2008-10-13 @ 08:25:12
URL: http://mysunshine.bloggagratis.se
Postat av: Mats

Haha! Så lättlurad min syster är :)

// Brorsan.

2008-10-14 @ 09:55:34
Postat av: Helen Stenström

Ha Ha Ha ja det var ett kul skämt som jag försökt att dra jag med. Har lyckats ibland och det är lika kul varje gång.

2008-10-16 @ 19:08:42

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback