Mysdag hemma

Vi är hemma idag eftersom Leonie är sjuk. Emilia ville först gå en stund till dagis men ångrade sig i sista stund. Nu går vi runt här i myskläder och gör nästan inget.
Har nyss legat i soffan och tittat på "Micke och Molle". De blev lite osams då Molle hade fullt upp med annat och inte hade tid att leka med Micke, som blev ledsen.
Emilia började nästa gråta och sa till mig:
- Jag önskar att jag kunde vara i TV:n för då kunde jag leka med Micke! Härliga barn!

Igår när vi åkte hem från dagis hörde hon mig mumla lite för mig själv. Frågade då vad jag gjorde? Vem pratar du med?
Sa att jag pratar med mig själv. Efter en stund frågade hon hur man gör när man pratar med sig själv? Sa att man bara pratar rätt ut om något man tänker på och att man inte behöver höra något svar.
- Vore det inte roligare om någon svarade då? Du får prata med mig om du vill!

Nu ska vi baka lite mer chokladbollar. De vi gjorde sist tog slut i en naffs!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Helena

Haha, vilken sötnos här är... så härliga kommentarer!

2008-10-23 @ 17:48:07
URL: http://mammahelena.blogspot.com

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback