Härlig söndag

Idag har vi varit lediga tillsammans, och det kommer jag knappt ihåg när vi var senast!
Raffa har ägnat sig åt barnen och jag har fått ta tag i grejer som jag länge velat göra. Började med att måla om Leonies rum. Det blev verkligen rosa! Raffa ser sådär nöjd ut när han är där inne men jag tycker det blev fint. Man ska ju inte vara rädd för färg säger de ju på inredningsprogrammen på TV :)

Satte även ihop hennes skrivbord och lyckades precis hinna få in allt och sätta upp tavlor innan Leonie skulle lägga sig. Nu är det väldigt fint där inne och det som saknas är de väggord som jag ska beställa till tjejerna!

Målade även min kista som jag har skrivit om tidigare. Fick ju inspiritation när jag läste SysterRuffas blogg. Min kista blev också bra och väntar nu på att den ska torka ordentligt så ska jag ställa upp den på vårt kontor.

Måste även börja ta tag i detta med fotografier. Har mängder med bilder som jag vill förstora och sätta upp på väggarna.
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Monica

Hej!

Vi har också haft en komma-i-kapp-hemma dag idag. Strukit ett berg av tvätt och sorterat papper och annat halvtråkigt. Jag hann med en tur till Freeport och Ikea också med de minsta barnen på eftermiddagen. På Ikea fanns f ö minsta halva Göteborg med omnejd...vilka köer...



Läste ditt fina inlägg om begravningen. Jag håller fullständigt med om att det är bra att barn får vara med. Det skulle kännas väldigt konstigt att beröva dem chansen att ta farväl och dela sorg och saknad med familjen.

Skönt att ni fick ett så fint avsked.



Kommer snart in och läser igen!



/Monica

2008-10-05 @ 22:19:26
URL: http://www.jordochdjur.se
Postat av: Anonym

Oj, vilken fin komplimang. DU gjorde min kväll. Måste säga att din blogg var oerhört snygg. Min är bara svart och grå ;-) Ha en bra afton och tack för titten.

2008-10-05 @ 22:28:22
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Duktig du är som har målat o grejat idag.. :) Jag vill oxå men har än så länge inte fått "tummen ur".



Jasså ni var i Thailand förra året..Vart? Vi har varit en gång tidigare o då i Khao Lak men nu ska vi till Phuket o minns jag inte helt så var det Kata vi skulle till. Blandar i hop ställena :)

2008-10-05 @ 22:33:50
URL: http://uj76.blogspot.com

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback