Finns det ett facit på sova-hela-natten?

Vaknade i morse med två barn klistrade intill mig på var sin sida, som vanligt!
Tänk om det fanns ett facit på hur de skulle sova lugnt och harmoniskt i sina sängar hela natten.
Ser framför mig hur jag dammsugen under sängen och hittar ett facit där det finns 10 punkter på hur man ska uppnå detta och jag inser att jag och Raffa missat punkt 5!
Ikväll när vi lägger tjejerna så gör vi punkt 5 och allt blir jättebra!

Vilken dröm det hade varit!

Här lilla älskade Leonie ska du ligga HELA NATTEN!



Här stora älskade Emilia ska du ligga HELA  NATTEN!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Ann

Vi hade sån tur att våra barn har sovit i sina sängar sen jag slutade amma. Den äldste ville sova hos oss o det fick han tills lillebror kom. Då inredde han o pappan rummet ihop. Dom grejade o fixade o det var hans rum. När han inte sov där så sa vi att vi skulle "ta" hans rum o göra till datarum. För han sov ju inte där ändå.

Då försökte han iallafall sova där och efter ett tag så ville han inte ens sova hos oss när vi ville det ens.

Lillebror har legat i sitt rum sen han var 5 månader.

Har inget facit utan det är bara som det är med dom . Deras personlighet. Eller så kan man vara "sträng" vilket jag inte kan vara när det gäller barnen o att dom vill vara nära en.



Skrev ett svar till dig inne på min blogg men jag skiver det här med så du inte missar mitt svar.





Vi flydde oxå kylan, slentrian, stress, dagis, vinteroveraller för sol, bad o shorts varje dag.



Som sagt så är inget omöjligt om man bara vill. fast i ert fall så är det ju lite krångligare med företaget. vi har ju tagit tjänstledigt men sålt hus, bil o stora delar av vårt hem.

vi äger nästan ingenting av värde, bara personliga saker. Bara skönt o lätt för ens själ o välbefinnande. Nu gäller bara få o kära saker som skall inhandlas. Inte en massa krimskrams o reaskit.;) (vi får se hur det går med det sistnämnda)



Det största beslutet var att sälja huset! det fanns inget annat alternativ för oss för att kunna genomföra detta. jag ville hyra ut, men då hade vi inte fått ihop några pengar. ville inte ta lån för det här.

efter mkt om och men så bestämde vi oss för att sälja. på det sättet har vi fått ihop till det här året, flygbiljetter, löst ALLA gamla lån, har råd att köpa ny bil och rest runt här i Asien. Vi har levt ganska "lyxigt" för man kanske inte gör om det här igen.



Så nu när vi kommer hem så har vi INGA lån, har köpt ett litet billigt radhus som väntar. Barnen får dela rum o vi inreder vinden till sovrum o kontor.

På det här sättet så har vi nästan inga utgifter jämfört med innan. Tanken är att vi skall resa mkt o långt på sommaren/vintern.

Vi får se hur vi klarar att bo på 90 kvm jämfört med 160 + 40kvm garage innan.

Men det känns bra, för vi är mer "fria" nu.

Det är nämligen en helt underbar känsla att slippa känna sig beroende av jobb o en massa pengar.



Så visst KAN ni om ni vill. Fördelen med att göra det är ju att ni lär er att leva för dagen o inte oroa sig så länge man har varann.



oj- så långt det blev. men jag vill bara uppmuntra till ngt som bara har gett oss så mkt mer än reseupplevelser.



har du frågor eller ngt så svarar jag så gärna så!



thailand är ett lätt land att bo i länge. finns många svenskar o det är billigt o relativt säkert.



kram kram följ DIN dröm!!!

2008-10-29 @ 09:39:36
URL: http://vardagiparadiset.blogspot.com/
Postat av: Monica

Ja, här är också full rulle en del nätter. Ibland ligger 3 av 4 barn i vår säng när morgonen kommer. Jag känner mig oftast ganska utsövd ändå - antar att man vänjer sig!

Men visst vore det skönt med 100% ostörd sömn ett par veckor i sträck. Undrar hur man skulle må då?



Ang pelargonerna skulle jag låta dem vara tills senvintern. Jag brukar börja klippa mina i februari. Jag skulle heller aldrig ha hjärta att putsa bort höstens sista flor!



Ha en trevlig dag i höstsolen!



/Monica

2008-10-29 @ 10:07:15
URL: http://www.jordochdjur.se
Postat av: Lina

Vilka sötingar =)

2008-10-29 @ 10:39:07
URL: http://linaseto.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback