Bakning i Gatersered!


Skjutsade iväg Raffa till Säve flygplats och vinkade av honom. Han ska vara i Gdansk i 4 dagar med sin mamma, syster och moster. Det var vår present till hans mamma när hon fyllde 60 år.
Jag hade lovat barnen att vi skulle baka och det blev verkligen en bakdag.
Jag hade 7 barn hemma hos mig och vi bakade kanelbullar, sockerkaka, muffins, chokladbollar och äpplepaj!
När jag skriver detta fattar jag inte själv hur jag har överlevt :)
Vi hade väldigt trevligt och det var hela tiden någon mer vuxen med som back up.
Det är så kul att se barnen kladda, slicka och äta deg!
Höjdpunken för alla var nog att slicka sockerkakssmeten.
Mitt i allt åt vi lunch och efteråt hade vi saft och bullkalas.

Något har hänt med min kamera för den vill inte fokusera. Bilderna är med andra ord inte världens bästa !



Här rullas det chokladbollar!



Emilia gillar inte blixten och blundar på nästan alla bilder jag tar av henne. Idag kom hon på lösningen!



Nu har alla gått hem och jag har storstädat köket. Barnen sover och jag har delat en flaska bubbel med Anna, förresten det var nog två flaskor! Njuter av tystnaden och tittar på stjärnor på is!
Tony Irving är så underbar, däremot har jag svårt för Malin.
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback