Anlita seriösa firmor!

Jag läser väldigt många tidningar, även dagstidningar, och nästan varje dag stör jag mig på något som står där!
Senast jag blev irriterad var i veckan när jag läste detta i GP som vi har här i Gbg.

Det handlar om en man som fått sitt badrum förstört av vattenskador och detta har nu kostat honom 175 000 kr att fixa till. Låter till att börja med som något man kan tycka synd om honom för men när man sen fortsätter läsa blir jag bara arg. Mannen har fallit för att få sitt badrum renoverat billigt och anlitat kompisars kompisar, dumsnål kallar jag det!

Hur kan man vara så dum så man gör på detta vis?
Hur kan GP vara så oseriös som tar upp fallet, och sen vinklar det som om att det är synd om honom?

Det är inte det minsta synd om honom. Gör man omfattade renoveringar av kök eller badrum SKA man anlita seriösa firmor! Inget annat.

Jag är ju själv i en branch där det förekommer liknade affärer. Jag tappar kunder titt som tätt därför att de köper en jättebillig pump som de ska skruva upp själva. Jag säger inget till kunden mer än: Lycka till.
Varje vecka tar jag även emot samtal från kunder där deras maskin gått sönder. Oftast är det samma typ av fel. Frågar alltid var de köpt pumpen och vem som har installerat den?
Får då glada svar att de köpte pumpen jättebilligt av en kompis och grannens son har monterat den.
Får då förklara för kunden att nu gäller inga garantier och denna lagning av pumpen kommer kosta dig XXXX kr.
Brukar passa på att fråga kunden om han fortfarande är nöjd med sin billiga pump?
Var den så billig egentligen?

Jag hoppas GP:s artikel leder till att seriösa VVS firmor får fler jobb. De som utbildat sig, tar ansvar och gör ordentliga jobb.


Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback