Tomtenissen har varit på sitt första besök!

I kväll när Emilia och Leonie satt i badet kom tomtenissen på sitt första besök. Barnen missade honom tyvärr men han har lämnat en tomte där det finns en julklapp för varje dag nästa vecka.



Tomtenissen blev väldigt förtvivlad när han såg Emilia och Leonies rum. Han bad mig hälsa till tjejerna att de nog måste städa sina rum lite bättre om han ska komma till baka nästa söndag med fler klappar! Han blev inte heller så glad när jag sa att de sover hos oss och att de äter för lite mat! Tomtenissen menar att det är viktigt att äta ordentligt, och om man har så fina rum och mysiga sängar så är det där man ska sova!

Känner mig LITE taskig när jag utnyttjar tomtens namn på detta vis men GUD SÅ SKÖNT DET ÄR!
Emilia rusade in och städade sitt rum och var väldigt noga med att tala om för Leonie att de skulle sova i sina sängar!
I 24 dagar kan jag slippa vara en gnällig mamma och istället utnyttja tomten!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Lena

När det gäller tomten så tror barnen nästan på allt som han har sagt. Jag brukar också utnyttja "tomten"

2008-11-30 @ 20:15:05
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha ha det var smart att bara sätta dit 1 vecka i taget och sedan använda sig av det för att dom ska få flera paket. Hoppas att det ger resultat.

2008-11-30 @ 21:24:18
Postat av: Kryddburken

Hihi!! Så gulligt! Fiffigt med tomte-hälsning!

2008-11-30 @ 22:42:57
URL: http://kryddburken.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback