Ny vecka, igen!

Så fort allt går, ännu en ny vecka och nu är det exakt 1 månad kvar till julafton! Jag börjar känna av stressen......
Emilia fick en kalender förra året där hon fick en present varje dag i dec, väldigt enkla små saker men hon var superlycklig. Just då tyckte jag att det var lätt ordnat men detta år har jag insett att jag har TVÅ barn att fixa detta till. Det innebär 48 leksaker och det börjar om en vacka!!! Panik nu!
Varje år är det samma visa, vi jobbar konstant och jag stressar ihjäl mig. Kankse jag ska flytta denna kalender till midsommar istället? Det skulle passa mig mycket bättre :)

Nu funderar jag på att jobba järnet i några dagar och ta ledigt på torsdag för att fixa allt till denna kalender och även alla julklappar! Det hade varit toppen om jag fick till det. Varje år tänker jag också att NÄSTA år ska allt vara annorlunda. Då ska jag hinna göra julgodis, pynta för fullt och göra grymt vackra julklappar! Det går nog åt pipsvängen även detta år!

Köpte med mig pepparkaks deg igår och tanken är alla fall att baka med tjejerna någon dag. Problemet där är att jag ÄLSKAR degen mer än hemlagade pepparkakor! Jag kan inte sluta äta den.
För 7 år sedan, första julen med Raffa och Alexander, skulle jag vara en gullig bonusmamma och baka pepparkakor med Alexander. Raffa blev jätteglad för att jag gjorde detta och såg fram emot att komma hem till nygräddade pepparkakor. Det var inte mycket han fick! Alexander gillar degen lika mycket som jag, så vi åt upp nästan allt och kvar fanns några fula, brända pepparkakor!
Ja ja, min tanke var att göra Alexander glad genom baket och han var väldigt glad den dagen så jag ser det som att jag lyckades med min uppgift ändå!

Skulle egentligen träffat smyckesdesigner idag men jag har fått flyttat det mötet till i morgon! Insåg när jag kom till jobbet att det är dags för löner och jag måste lägga tid på det idag! Kul att få lön, men mindre kul att göra!


Ha  en bra dag ♥
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Annelie

fniss

Gör som vi, vi börjar oftast att köpa julklappar redan på sommaren. Springer vi på nåt som vi tycker passar, ja då äré årets första julklapp som är införskaffad.

Härligt att ha sånt gjort, är klar med julklapparna här.

Ja, inte Göran med julklapparna till mig då. Men annars.

Ha en bra vecka.. // Annelie

2008-11-24 @ 11:18:14
URL: http://minegen65.blogspot.com
Postat av: Helen

Håller helt med om att höjdpunkten med pepparkaks bak är degen.

Men du vann ju plus poäng hos Alexander, och det är ju alltid bra

2008-11-24 @ 13:10:57
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Alexander

MUMS! pepparkaksdeg :P

2008-11-24 @ 16:25:15

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback