Jag och min dotter talar ut!

Ikväll när vi skulle sova var Leonie oerhört pigg och glad!
Tjejerna skulle sova i samma säng och Emilia låg och blev irriterad för Leonie störde henne. Slutligen gick Leonie upp och började leka istället.
Ropade på henne och sa att hon skulle lägga sig och sova.
- Nähä, Nåni vill inte sova!

Tog då min söta dotter och sa att nu är det bäst att vi talar ut. Jag och min 2 åriga dotter gick ut till köket och satt oss.
Så här är det Leonie:

Jag är 32 år äldre än dig och din mamma. Jag jobbar som ett svin för att ha råd att betala det hus du bor i och den mat du äter. Jag byter dina blöjor och tvättar din rumpa. Jag tvättar och stryker alla dina kläder. Jag kör dig fram och tillbaka varje dag till dagis. Jag sover dåligt varje natt eftersom du sparkar på mig.
Nästan varje gång jag ser något fint jag vill köpa till mig själv avstår jag, för att istället köpa Kavatskor till dig så att du kan fortsätta plaska i vattenpölar.
Dessutom är det så att jag sprängde sönder nästan allt mellan låren för att få ut dig!

Leonie tittar på mig med stora ögon:

Oj mamma, jag visste inte att det var så du kände! Självklart ska jag lägga mig och sova om det är det du ber mig om. Jag ska dessutom sova hela natten tillsammans med min syster så att du får sova ordentligt och orkar med en ny dag i morgon.

Bra älskling, då är vi överrens. Skönt att vi kan prata om saker och ting!
Älskar dig, sov gott!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Helena

Haha, vilket härligt & öppenhjärtligt samtal ni hade... & vilket underbart svar du fick :-)



Sov lillgumman hela natten i syrrans säng då?

2008-11-10 @ 23:57:15
URL: http://mysunshine.bloggagratis.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback