Dagens middag hos oss


Idag blev det enkel men väldigt god mat hemma hos oss. Även barnen åt med stor aptit. Körde en grillat kyckling i ugnen och till det potatis, morötter, palsternacka och lök som har fått stått länge i ugnen med salt och olivolja. Supergott.
Palsternacka och morötter blir ju nästan som godis när de fått mjukna till i ugnen!







Till detta hade vi en getostsallad och min favoritsås. Vet att jag visat den tidigare men jag gör det igen för den tar två sekunder att ordna och är supergod. Blanda Ajvar Relish med gräddfil..... klart!



Har man ätit nyttiga rotsaker så kan man unna sig något gott efter maten :)
Bakade morotskaka med glasyr på. Istället för att lägga smeten i form hällde jag upp i muffinsformar.

Recept:

2 st fint rivna morötter
150 gr smör
2 ägg
2 dl socker
1 tsk bakpulver
1 tsk vanlijsocker
3 dl mjöl
1 msk kanel.

Smält smöret och låt det kallna. Vispa ägg och socker poröst. Blanda ner morötter och det kalla smöret.
Blanda ihop de torra varorna och rör sedan ner det i smeten.
Gräddas i 175 gr ca 45-50 min.
När de har kallnat brer du ut glasyr på dem. Blanda 60 gr philadelphiaost, 3 dl floursocker och 25 gr smör.



Sitter nu med tända ljus, en kopp Cafè latte och njuter av mina muffins ♥
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Helen Stenström

Gud så gott det ser ut.

Blir nästan lite hungrig så här på kvälls kvisten.



2008-11-03 @ 23:55:53
URL: http://famstenstroms.blogg.se/?tmp=03193005
Postat av: Helena

Oj vad jag blev sugen på kyckling... såg verkligen jättegott ut & efterrätten så jättesmarrig ut mums

2008-11-04 @ 07:28:42
URL: http://mysunshine.bloggagratis.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback