Champagne


Jag älskar att dricka champagne. Gott, lyxigt och härliga bubblor som gör mig lika bubblig och glad!



Igår när vi var ute och åt hittade jag två kända citat som jag tycker är underbara.
Detta är sagt av Champagnedrottningen Madame Bollinger:

Jag dricker champagne när jag är lycklig, och när jag är ledsen.
Ibland dricker jag när jag är ensam.
Har jag sällskap anser jag att champagne är självklart.
Jag smuttar gärna på ett glas när jag inte är särskilt hungrig, och jag dricker alltid champagne
när jag vill ha något att äta.
Annars dricker jag aldrig champagne - utom när jag är törstig.


Mae West, legendarisk skådespelerska uttrycker sig enklare:

Champagne ska vara torr, iskall och gratis!




Jag håller helt klart med bägge dessa damer :)
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback