Byggandet i källaren

Killarna var nästan klara med tak och vägg i vår bastu när jag kom hem. Det kommer att bli jättefint. Nu när vi väl fattat beslut om att slutföra vårt bygge ( räntekrisen satte stopp ett tag ) ser jag så mycket fram emot att få börja använda vår bastu. Passar ju väldigt bra nu när kylan kommer.




På denna bild ser ni de dubbla duscharna. Kaklet bakom är i ljusturkost glaskakel som bryter av mot det vita. Det vita kaklet är monterat som små stenar. På golvet har vi mörkbrunt klinkers i färgen Coffeè.
Bredvid den glasblocksväggen som ni ser är det en dörr ut. Utanför kommer det att bli en liten uteplats där vi ska ha stolar som man kan softa i när man behöver lite kall luft! En framtidsdröm är även en badtunna utanför! 



Bastuns vägg och tak är i teakträ och sedan ska de sätta upp glasväggar och glasdörr. Vi är lite osäkra på ännu hur vi ska möblera där inne. En tanke är att ha vanliga solstolar runt ett bord så att man sitter/ligger och softar där inne.

I öppen anslutning till denna bastudel finns en liten toalett och handfat.
Direkt utanför detta, under trappen som leder upp till vår övervåning, kommer vi ha en soffa och bord där man kan äta och dricka lite vin. Vi tjejer kan fila fötter, lägga ansiktsmasker, måla naglar och snacka skit! 
Raffa fick även en darttavla i julklapp av mig förra året som ska sättas upp här.


Längtar som bara den efter att få skicka ut lite inbjudningar ♥
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Helen

Gud så fint det blir. Hoppas det kommer en inbjudan till mig också för jag ligger gärna där och softar.

Är väll på tiden att jag kommer och ser erat hus snart ...

2008-11-05 @ 19:07:01
Postat av: Helena

Vad fint det kommer att bli... är något avis! Jag vill åxå ha en relaxavdelning med dubbeldusch & bastu i källaren...

2008-11-06 @ 08:12:52
URL: http://mysunshine.bloggagratis.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback