Nu börjar jag tröttna på semester och sommarlov!


Jag börjar lite tröttna på detta med sommar, semester och sommarlov!
Vill egentligen inte klaga eftersom det inte är så ofta vi har det varmt, soligt och lata stranddagar men faan så jobbigt det kan vara. Vissa saker blir ju dubbelt så jobbiga under sommaren.
Jag börjar nu lite smått längta efter att allt ska bli "normalt" igen och att alla rutiner ska falla på plats. Vi kommer vara lediga denna helg och även nästa vecka men sen är vi tillbaka till jobb, dagis och det "gamla vanliga livet"

Positivt med sommaren:

- Alla är glada och man umgås mer med vänner och bekanta.
- Jag behöver inte klä på barnen 30 kg kläder utan en klänning räcker gott.
- Blöjkontot minska rejält eftersom Leonie är naken hela dagarna.
- Man "får" dricka vin oftare
- Jag behöver inte slita med att para ihop strumpor med varandra!
- Jag behöver inte gå upp kl 06.30
- Vi kan göra vad vi vill hela dagarna.
- Jag ser mina barns framsteg.
- Jag kan grilla varje dag.
- Jag behöver inte passa dagistider.
- Man är brun och allmänt snygg och behöver inte sminka sig.
- Elräkningen borde gå ner eftersom vi stänger av värmen.

MEN, så kommer då allt negativt!!!!
- Elräkningen går inte ner för jag tvättar mer och diskmaskinen går dygnet runt!
- Jag måste laga 300 måltider varje dag. Så fort jag är klar med frukosten ska jag börja marinera köttet för kvällen och planera dagens lunch.
- Dagens lunch ska gärna ätas på stranden och ska därför vara anpassad efter kylbox och packeteras.
- Matkonton stiger ENORMT!
- Hur mycket pengar lägger jag inte på grillkol och matoljor ( som jag använder till mina marinader!)
- Jag tvättar 1000 handdukar i veckan.
- Jag vattnar inte bara blommorna i våra fönster, utan även alla runt om i hela trädgården.
- Jag plockar leksaker inte bara i vårt hus utan även runt hela vår tomt.
- Jag dricker mer vin än vad jag borde.
- Barnen måste badas och tvättas varje dag annars somnar de fulla av gräs, sand och sololja
- Jag måste jaga fästingar över barnens kroppar.
- Jag försöker sköta mitt jobb hemifrån vilket alltid blir ett kaos. Har ett kontor hemma men aldrig papper o penna till hands. Det gör att när kunderna ringer om problem, beställningar elller annat skriver jag upp detta på gamla kuvert, tidningar eller kartonger. 
Sen när jag ska komma på vad kunden hette, vilken pump det gäller eller deras telefonnummer får jag gräva runt i pappersinsamlingen!
- Det är varmt, klibbigt och svettigt när jag ska sova.

Sommaren är underbar och jag vill verkligen inte gnälla men nu längtar jag efter att gå till jobbet normalt kl 08.00 efter att jag har lämnat barnen. Laga endast en måltid varje veckodag,tända värmeljus och se på "Desperate Houswifes"
Jag vill att barnen ska lägga sig kl 19.30 och inte springa runt och äta glass i pyjamas kl 22.30, vilket de gjort i kväll!

Varje år när sommaren kommer lever jag som i en såpbubbla. Jag fattar inte att det finns ett verkligt liv. Jag glömmer allt vad ansvar är, skiter i hur det går ekoniomiskt och bryr mig inte om ifall barnen äter helt korrekt.
Detta fungerar ju under 5 veckor men det är väl tur att solen inte skiner året runt i Sverige!


Så här avslappnad och glad är jag under sommaren!
Helt underbart att mysa i en solstol med sitt barn.

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Marcus

Hej hej Åsa,

Jätte spännande och underhållande blogg du har!

Jag har läst allt nu!



Vi ses imorgon!

Marcus

2008-07-31 @ 19:32:19
URL: http://www.beppesfamilj.se
Postat av: Fru Evelina

vilken UNDERBAR bild! vilken lycka och glädje den utstrålar =)



när gifte ni er?



kram!

2008-12-15 @ 21:33:00
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Diana

Åh, så underbart! Vill ha sommar NU! =)

2009-01-22 @ 15:08:02
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Helen

Fast jag tycker nog ändå just nu att det positiva överväger det negativa. Men vi går ju mot rätt årstid och snart är våren här . Så skönt.

2009-01-22 @ 20:15:23
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback