Ljuvlig god pastasallad!

Idag ska jag börja med att bjuda på ett recept på en ljuvligt god pastasallad som jag brukar göra. 
Hade den med mig till stranden idag och alla, även barnen mumsade i sig massor!
Jag är inte så noga med exakt hur mycket av allt man tar, jag tar av det jag har och anpassar det efter hur mycket sallad jag vill ha.

Koka upp pasta och låt den svalna. ( Jag använder Fullkornspasta "Cotelli")
Skiva bacon i små bitar och stek dessa.
Kräftstjärtar ( finns frysta färdiga att köpa)
Rostad och skalad paprika. Dela och kärna ur röd paprika. Kör dessa i ugnen tills de är nästan brända. När de sedan svalnat drar man bort skalet och skär dessa i lagom stora bitar.
Skalad gurka
Tomater ( gärna coctailtomater)
Ruccola

Blanda allt tillsammans.

Värm ca 3 dl matlagningsgrädde. När den kokat upp, tag av den från plattan och tillsätt smakrik ost, jag anväder gärna Västerbotten men även parmesan går bra.
Häll sedan denna ostsås över pastasallade.
Salt och pepper.
Gärna mer riven ost!
Blanda och sedan är det klart!
Äter man den direkt är den lite ljummen pga den varma grädden men den är även jättegod när den kallnat! 

Här är min sallad som jag gjorde! Smaklig måltid.


Vi tog ytterligare en "latdag" på stranden. Det är ju inte så ofta det är så varmt och skönt så man får väl passa på att njuta.
Nu börjar ju även semestern lida mot sitt slut och snart är vi alla tillbaka på jobb och dagis.
Idag började vi prata med ett annat par som har fyra barn som går på avdelningen bredvid våra barn.
Jag har småpratat med dom tidigare och alltid tyckt att de verkar trevliga. Föreslog att vi skulle ses för en grillning någon dag och det ville de gärna. Alltid kul att lära känna nya människor.
Av det vi pratade idag så verkar den tjejen var väldigt lik mig och vi hade massor att prata om.  Nu ska jag se till att ringa dom så vår grillning blir av.

Leonie dricker festis i solen!


Man blir verkligen helt slut av en dag i solen. När vi kom hem la jag mig en timme och sen var det ytterst svårt att få igång mig igen. Nu har jag allafall städat undan och packat en del.
I morgon åker vi till Lysekil för att hälsa på våra grannar i deras sommarstuga.

Dagens Mia:

Är så nöjd med att jag är en social person som inte drar mig för att lära känna nya människor.

Tack för att livet sammanför mig med människor som tillför mitt liv massor.

Hjälp mig att vara närvarande här och nu.
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback