Sommaren är här på allvar!

Idag blir det ganska många bilder, och det hade kunna bli mer om jag inte vore så dum på detta med att vända bilder!
Vi har varit hos våra grannar Caroline och Jerker med barn på deras sommarställe utanför Lysekil. Ett alldeles underbart ställe och perfekt för barnen, vilket då inkluderar föräldrar som vill sola och bada!
Deras hus låg med 2 minuters gångavstånd till en liten strand med långgrunt vatten, vilket gjorde att barnen kunde leka vid vattenbrynet själva medans vi mammor låg och solade och höll koll på dom från gräsmattan vid sidan av.
De större barnen fiskade krabbor och badade, och männen åkte vattenskidor!

Blir lite avis på folk som har sommarsuga men vet inte helt heller om det skulle passa mig att ha det. Risken är ENORMT stor att jag i så fall står med dubbla TO DO listor och stressar ihjäl mig :)
Egentligen gillar jag att sommarstugor är gamla och slitna. Det hör liksom till att man sover i rum med mörkgröna gräsliga tapeter och borstar tänderna i ljusgula handfat! En sommarstuga ska inte vara perfekt, men risken med mig är att helt plötsligt ska MITT sommarhus vara perfekt.
Nu behöver jag ju egentligen inte lägga ner någon tid på att fundera på detta eftersom jag ändå inte har råd att köpa någon sommarstuga.
Istället kommer jag att fortsätta att våldgästa alla andra med sommarstugor.

Jag har fotat väldigt mycket detta dygn. En av mina nya målsättningar är ju att lära mig min kamera och bli en grymt bra fotograf, så jag har passat på att träna.
Tyvärr är mina barn inte alls med mig i mitt jagade efter den perfekta bilden. De vill inte se åt mig och när de väl tittar gör de konstiga miner!

Här kommer en bra bild av min vackra man. Du är väldigt snygg Raffa. Tack för att du är min.



Lilla Leonie klar för dagens strandbesök. Hon har pyntat sig med halsband!
I bakgrunden ser man hur Jerker påbörjat målningen av deras hus.



Raffa och Jerker kommer in med båten. Barnen fickar krabbor, vilket jag också gjort för första gången!
Gud så skoj det var och så många man får. Slänger tillbaka dem i vatten efter en stund.


Lite otydlig bild men man ser Raffa åka vattenskidor för första gången. Han var jätteduktig (självklart, enl honom)
Stod upp och åkte i full fart efter ett misslyckande!


Värdparet Caroline och Jerker. Tack så mycket för en trevlig helg, räkna med att vi kommer igen!


Som jag skrev tidigare så är mina barn inte så intresserade av att bli fotade, till skillnad från denna dam!
Detta är Maja 7 år som är grymt fotogenisk. Så fort jag tog fram kameran ställde hon sig i perfekt position och verkligen slukade kameran. En blivande fotomodell?


Måste bara avsluta med att visa denna bild. Så här så det ut i vår säng när jag vaknade igår!
På de få centimeter som är kvar längst till vänster har jag nyss sovit!
Inte så konstigt om man ibland vaknar med nackspärr! Raffa ligger också där men honom ser man inte. Vill även påpeka att denna natt kom inte Emilia, normalt sätt ligger hon också där och tränger sig.




Pebbles har valt att stanna kvar hos i Göteborg, även om de andra reste hem idag. Hon kommer att bo med oss i veckan som kommer. Barnen älskar henne och jag tycker det är skönt med en lekkompis till barnen.
I morgon kommer även våra grannar Anna och Nicklas hem. De har varit borta i två veckor och det är verkligen tomt här hemma utan dom.
Vi är ju vana vid att alltid ha sällskap och att barnen leker med varandra. Fick sms av Anna idag. Hon hade tydligen dansat med "Lets dance Matte" igår. Vilken lyckost!

Dagens MIA ( som jag även tvingat min mamma att skriva varje dag numera, undrar om hon gör det?)

Vad bra att jag vågade skälla lite på mamma och tvinga henne att må lite bättre.
Tack för att jag är född i ett fantastiskt vackert Sverige.
Hjälp mig att tycka det är roligt att gå till jobbet i morgon!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback