Tack för att denna dag är över.....

Ibland undrar jag om all missär kommer i klump? Idag har verkligen ingenting gått rätt för mig. Jag bestämde mig i helgen för att börja blogga. Är otroligt dålig på detta med bloggar och blev så glad när jag hittade en tjej som ville hjälpa mig att göra en fin design. När jag satt i måndagskväll och skulle skicka material till henne kraschade min dator....
Har då inte kunnat skicka material till henne och heller inte skriva i min blogg på tå dagar eftersom jag varit hemma med barnen.
Idag skulle jag till jobbet och hade sett fram emot att få fixa och skriva i min blogg. Tänkte även jobba undan rejält så att jag kunde vara ledig igen tillsammans med familjen på fredagen.
Åkte till jobbet redan 06.30 med massor av energi. Då lägger både internet, skrivare och fax helt av....
Jag sköter ekonomin på vårt företag och att inte ha dessa saker gör att jag inte kan utföra nästan något. Försökte med allt för att få till det.
Ringde Telia för att be om hjälp med faxlinjen, de ansåg inte att det var något fel och kunde komma ut och kolla men det kunde bli dyrt för mig.
Ringde Bredbandsbolaget och bad om hjälp, visst de kunde också komma ut men guuuud vad det skulle kosta om det var mitt fel.
Faan, jag sitter där i min stol och allt bara lägger av..... Vad kan  vara mitt fel?
Jobbade till 16.00 men fick inget gjort. La alla timmar på att felsöka, dra ut kablar, sätta i kablar, ringa div support.
Nu måste jag in och jobba i morgon igen.
Förutom dessa tekniska problem blev min enda arbetande montör sjukskriven! Han var den som skulle jobba under sommaren när alla andra har semester och bidra med inkomster. Nu är det kört.
Hemskt att säga men jag hatar sjukskrivna människor! Det suger fett som företagare att betala en anställd under två veckor medans de inte jobbar. För ett litet företag som oss så kan de stjälpa ekonomin fullständigt för en tid!
Wasa kredit som sköter finansieringen för en del kunder hade inte fått in ett papper gällande en betalning på 90 000 kr. Posten har tydligen klantat sig. Nu måste jag vänta ytterligare 1 vecka på dessa pengar. Varför måste posten slarva bort den största betalningen vi haft på ett halvår?
Kunde de inte slarva bort en på lite mindre belopp?

När allt känns som jävligast och jag brytit ihop och gråter krokodiltårar så kommer det en leverans med värmepumpar. Jag sitter där själv hela dagarna men just när man är rödgråten måste någon komma.
Chaffören såg ju att jag grät och måste undra vad jag är för typ....

Slutligen insåg jag att det inte var någon bra arbetsdag och åkte hem. Där möttes jag av min underbara familj och vi myste i trädgården och har nu grillat och druckit några öl.
Hoppas dagen blir bättre i morgon.

Tänkte avsluta alla mina dagar på bloggen med att skriva ner det Mia Thörnblom rekommenderar att man gör varje dag, bra, tack och hjälp!

Idag är jag glad för att jag fick komma hem till en underbar familj som älskar mig.
Tack för att det finns bra vänner runt om mig som kan hjälpa mig när jag kör fast.
Hjälp mig att få ordning på alla tekniska grejer i morgon!

Hörs i morgon!

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: pernilla

hej tittar in och kollar runt lite



Hihi jag har oxo avslutat varje dag med mia törnblom men tillslut tog det slut på saker att tacka för hihi

2008-07-10 @ 22:57:15
URL: http://pernillaschrewelius.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fin blogg du har. Kram

2008-07-11 @ 12:54:42
URL: http://starlady.blogg.se/
Postat av: evelina

Vill du bli dagens blogg i min blogg?

Spana då in inlägget "Vill du bli dagen blogg?"

för att ta reda på hur du kan bli det!

2008-07-11 @ 13:19:07
URL: http://evveistheman.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Snygg blogg!!

Kom igen nu! Var med och rösta fram Veckans blogg, om du inte rdan har gjort det här:

http://junitjejen.se/2008/july/utkast-jag-har-1.aspx

Ha en trevlig fredagskväll!

2008-07-11 @ 19:32:28
URL: http://junitjejen.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback