Skillnaden mellan män och kvinnor :)

Ikväll när jag som vanligt gjorde 1000 saker på en gång funderade jag på detta med hur olika vi män och kvinnot är.
Här kommer några exempel:

När jag badar barnen passar jag på att skura rent badrummet - Min man passar på att läsa GP.

När jag nattar barnen passar jag på att blogga eller boka jobb åt våra anställda - Min man passar på att sova en timme eller två.

När jag ändå ser en film på TV, viker och stryker jag all tvätt under tiden - Min man tar en öl och njuter.

Om vi får barnvakt en dag vill jag få undan så mycket som möjligt på vår TO DO lista - Min man vill att vi bara har massor av sex!

Sover barnen middag passar jag på att storstäda - Min man passar på att sova middag också.

Är barnen ute och leker tar jag tillfälle i akt att rensa ogräs och klippa gräset - Min man passar på att sitta i hängstolen.

Listan kan göras hur lång som helst.....
Grejen med dettta är att det vore ju underbart om vi kunde mötas i mitten!
Tänk om männen kunde bli lite som vi och vi lite som dom? Om min man passade på att skura badrummet när han badade barnen varannan gång, då kunde ju jag läsa Se & Hör varannan gång!
Om min man storstädade någon gång när barnen sover så kunde ju även jag sova middag ibland! 

Vilken perfekt värld vi skulle leva i då!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: bambi

Jag vet inte om det där har så mycket med genus att göra... snarare uppfostran.



Men sex kanske finns på din mans "to do" lista? :)

2008-07-19 @ 20:57:00
URL: http://bambi.bloggagratis.se
Postat av: Agnieszka

Jag önskar med att männen kunde bli lite mer som oss=)

Vi bor i Nyköping!

Kram

2008-07-19 @ 21:26:28
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback