Nu ska huset målas!

Åkte iväg till jobbet vid 10 tiden och hann styra upp schemat för Jaton som ska jobba denna vecka. Underbar känsla att ha en montör fullbokad i vecka 29!
Sedan kom Raffa och barnen och hämtade mig och vi åkte tillsammans till farmor som lovat att passa barnen till på onsdag.
Jag tjatar och gnäller om att vi sällan har barnvakt men när vi väl får det kan jag knappt lämna mina underbara tjejer ifrån mig!
Saknar dem enormt mycket redan. De kommer ha det så bra hos farmor och få göra massor av roliga saker men jag saknar att ha deras bladder runt mig.


Börjar med att visa en bild av min snygga man!
Kortet är taget på Avalon hotell på vår bröllopsdag. Han är ljuvligt snygg på denna bild tycker jag!






På vägen hem åkte vi förbi en tygaffär och lyckades enas om ett tyg för våra köksgardiner. Fattade beslut om att låta affären sy upp dessa precis som jag vill ha dom. Min symaskin har ett antal år på nacken och jag har ju noll tålamod. Ska jag ändå lägga massa pengar på tyg så kan jag lika gärna lägga lite till och få det bra!
Tyvärr skulle det dröja till mitten av augusti innan de blir klara.
Tålamod, tålamod, tålamod........

Köpte lite vin och öl, sushi till mig och pizza till Raffa. Efter maten satte vi igång med projekt målning.
Byggde om huset förra sommaren och det blev klart i november förra året. Nu måste utbygget målas och snålÅsa har bestämt att de kan vi göra själva för att spara pengar!
Efter att ha målat 1/100 av det jag ska är jag redan skittrött på det!
Herregud så jobbigt, kladdigt och svettigt det är.
Nu får jag bara hålla god min och måla på...
Raffa har fortsatt med röjningen av garaget och källaren. Det är verkligen fint där inne nu. Hittade en låda med gamla kort i källaren som jag var tvingad att kolla igonom.
Jag har faktiskt varit väldigt smal en gång i tiden :)


Så här glada var vi innan vi började måla.....




...och det ändå jag längtar efter nu är denna strand! Lyckas inte vända den korrekt. Bilden är tagen på en strand i Thailand, utanför Ao Nang.
Gud så skönt det hade varit att legat där nu istället och låtit någon annan måla.
Men men, budgeten är inte vad den var förr i tiden så nu får vi jobba på!





Nu ska jag ta mig ett avkopplande bad för att sedan njuta av att ligga nära Raffa hela natten utan att det kommer två barn och tränger sig emellan!


Dagens Mia Thörnblom:

Verkligen superbra att farmor kan ta barnen så vi fåt tid att måla och fixa med huset.

Tusen tack för mina underbara barn som jag saknar massor!

Hjälp mig att måla fort, snabbt och enkelt!

Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Anonym

Vilken fin bloggdesign!!

2008-07-15 @ 14:50:49
URL: http://mallamani.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback