Gud så duktig jag har varit idag!



Jag har målat på vårt hus från 08.30 till 21.30 idag med endast en paus för frukost!
Det är verkligen kul när man väl kommer igång och det är underbart att se hur det går framåt. Det bästa av allt är att vi har köpt fel färg till huset!

När vi målade vårt hus för 5 år sedan ville jag att huset skulle vara vitt. Raffa ville ha det sandbeige och han fick som han ville. Nästa gång skulle jag få bestämma. När jag började måla idag inser jag att den nya färgen vi köpt inte är likadan som den gamla. Denna är mycket snyggare och så nära vit man kan komma! Grymt fint. Vi har därför beslutat att fortsätta måla med den nya färgen och kommer måla om det andra.

Visserligen blir det ju jobbigt att måla om det andra men det blir ju så mycket finare. Känner ändå att det får vänta till nästa år, vilket iof rubbar mina planer om att nästa sommar ska jag få sola hela dagarna i min trädgård! Får bara hoppas på att vår firma går enormt bra då så att vi kan höja lönerna och ha råd att låta någon annan måla om resterande :)

Denna bild togs kl 20.00 när jag målar baksidan. Raffa servade mig med en macka och öl!




Idag fyller min bästa kompis Millan 35 år. Vi har varit vänner i 28 år och gjort väldigt mycket tillsammans. Från början var det småbarnsleker, där vi bla hade skattjakter, pussade hennes katt i rumpan! och bytte Carola o Herryes bilder. Sen växte vi upp och blev kaxiga tonåringar. Hade vår första fylla ihop, rökte vår första cigg ihop och var alltid tillsammans med med killar som var kompisar med varandra.
År 1995 flyttade jag till Oslo och året efter flyttade även MIllan dit. Vi umgicks inte så jättemycket under våra Norgeår men höll ändå kontakten.
År 2001 ( tror jag ) flyttade jag till Göteborg och några år senare kom Millan. År 2004 födde vi var sin dotter med 1 månads mellanrum och nu har vi även var sin till dotter! Förra veckan var vi i badhuset med våra döttrar. På väg in i  bastun sa Millan: Kolla vad många vi blev! Det var sådan underbar kommentar! Hon och jag och fyra så "Åsor och Millor" som gick efter.

Vi bor numera ca 8 km från varandra och pratas vid i telefon varje dag ( ofta flera gånger)
Att ha en vän som man känner så väl och vet så mycket om är verkligen underbart. Jag vet att Millan alltid kommer att ställa upp för mig och finnas till hands om jag behöver det och hon vet att jag gör detsamma för henne.

Jag hoppas att vi långt fram i tiden kan sitta tillsammans som pensionärer och dricka kaffe och spela kort och prata om alla gamla minnen vi haft tillsammans.
Grattis på födelsedagen min vän. Du är bäst!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Johanna

Kikar in till dej då jag såg dig i ett forum på FL!!

Fin blogg du har!! =)

2008-07-17 @ 20:05:27
URL: http://angelhanna.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback