En underbar dag vid havet.

ÄNTLIGEN kom sommaren och värmeböljan som löpen lovat mig i flera veckor! Det var ju varmt redan när vi steg upp på morgon, vilket inte är så tidigt längre eftersom barnen numera sover till ca 09.30!

Käkade frukost på altanen och sen beslutade vi oss för att strunta i alla " TO DO" och bara glassa i solen.
Var in hos grannarna och fick låna deras cykelvagn, packade väskor med mat, kex och dricka och cyklade sen iväg till Örsviken!
Där träffade vi mina vänner från Norrköping som är på besök i Göteborg. De  var och grillade med oss igår och då rekommenderade vi Örsviken. Utan att något var bestämt eller planerat var dom de första i såg när vi kom.

Min vän Helen har jag känt i ca 20 år, hon bodde granne med min pappa. Hon har en dotter som heter Pebbles som är 13 år. Med sig hade hon också en ny kärlek vid namn Kjell och hans dotter Erica. 

Emilia träffade en del dagiskompisar och det var kul för henne. Vår "Bullerbygata" hemma är nästan folktom så barnen har ingen att leka med. Emilia sken upp som en sol när hon såg sina kompisar! 


Här är Emilia och Pebbles när de ska fiska krabbor! Det fanns mängder av krabbor och barnen hade jätteskoj när de fick dem på sina spön.




Raffa och Leonie badar! Hon gillar verkligen att bada även om hon nog tyckte det var ganska kallt just när hon hoppade i.
Simmande och skrattade hela tiden!




Å så kommer en bild på mammas lilla badkruka! Emilia är precis som mig och gillar inte att bada. Det är för kallt, vi gillar inte alger och vi är rädda för fiskar!


När eftermiddagen kom tog jagen vända in till kontoret och jobbade en stund. Det är ju dags för löner i morgon och dessa skulle göras samt föras över till allas konton.
Inte kul att åka och jobba men grymt kul att sätta in min lön på kontot :)


Dagens Mia:

Bra att jag släppte alla krav för en dag och bara njöt med familjen.

Tack för att jag bor så nära havet och enkelt kan njuta av dessa underbara dagar.

Hjälp mig att ta tag i detta med bokning av båt till/från Polen!

Ikväll blir det en tidig kväll. Jag har varit uppe sent att för många nätter nu och jag är så trött på att vakna sliten på morgon. I morgon ska jag studsa upp, pigg och lycklig.
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback