En härlig söndag!

Vaknade först idag, klockan var 09.00 och alla sov fortfarande!
Barnen har verkligen lagt sig till med sommarlovsrutiner :) Egentligen är det ju väldigt skönt när det är sommar och allt blir lite mer spontant. Man tar dagen mer som den kommer, barnen springer runt hej vilt och lekar smutsigare än någonsin. Alla är vakna längre och det grillas varje dag.
Ändå vet jag att när sista veckan kommer så längtar man efter att rutinerna ska få komma på plats!

I morgon ska vi lämna barnen hos farmor och de ska vara där tills på onsdag. Så länge är vi inte vana vid att ha barnvakt! Min mamma bor i Kolmården och träffar barnen sällan. Raffas föräldrar är "moderna vuxna" som har fullt upp med eget liv. Nu ska vi få vara ensamma hemma i tre dagar, vilket blir underbart.
Vi ska iof måla huset så det blir till att jobba hela dagarna men på kvällarna ska vi få njuta av att vara själva. Får väl laga till någon god mat och mysa lite, utan att bli avbrutna av barn som vaknat och vill bli nattade på nytt!

En av mina drömmar vore om min mamma bodde i närheten av oss så vi kunde träffa henne oftare. När hon väl kommer brukar hon stanna en vecka och det är underbart! Hon leker med barnen och tar hand om både oss och huset! Normalt brukar ju många tycka att svärmor är en "plåga" men Raffa menar att min mamma borde bo här en vecka i månaden! Mamma och Raffa har samma humor och slänger käft till varandra från morgon till kväll. Skönt att han gillar henne så mycket!

I augusti ska mamma och hennes man Janne följa med oss till Polen, Raffas hemland. Dit åker vi varje år och semestrar.
Raffa och hans pappa spelar en golfturnering varje år och jag går med som caddie. Då passar mamma barnen.
Det är verkligen kanon att ha semester med båda mormor och farfar och deras respektive. Vi som inte är vana vid barnvakter får fyra vuxna som vill ta hand om tjejerna!
Polen kan jag verkligen rekommendera om man vill på billig semester. Vi åker till Medzyzdroje som ligger en halvtimme från båten som man kommer med från Ystad. Det är en liten stad med sandstrand och små marknadsstånd.
Väldigt billigt och massor för barnen att göra.
Farfar och Anette har en nybyggd lägenhet 5 minuter från stranden som vi brukar låna. För oss har det nästan varait gratis att resa dit 1 vecka, vilket inte är fel!

Dagens bild är på mig och Raffa från vårt bröllop. Gifte oss den 16 februari i år i Askims kyrka. Bodde på Avalon hotell som är GRYMT BRA! Dit följde vår fotograf med och tog mängder av bilder. Denna är en av mina favoriter!




Dagens Mia Thörnblom:

Dagens bästa är att min kompis Lena och hennes barn kom. Hon är fylld av energi och jag är grymt imponerad över henne! Hon får mig att inse att livet är inte så himla jobbigt, bara man gör det bästa av det man har.

Tack för att min Raffa varit väligt duktig idag och rensat garaget och börjat förbereda för att sätta in vår värmepump. Att inte ha den inkopplad har kostat oss mycket.( För er som får er en tankeställare nu, besök vår hemsida www.energirad.net)

Hjälp mig att kunna förlåta Fredrik!

// Åsa
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: K i m m e l i m

Hej!

Vilken underbar bröllopsbild.



En signatur kan jag absolut fixa åt dig. Antar att du vill att det ska stå Åsa då?



Sambon sover så sent helgdagar pga att han jobbar natt. Vardagar jobbar han vanliga tider och helger jobbar han natt. Så han har fullt upp mest hela tiden.



Hoppas du haft en bra dag! Kram

2008-07-13 @ 22:14:31
URL: http://mammamuuu.blogg.se/
Postat av: K i m m e l i m

Hoppas att det inte gjorde något att jag tog mig friheten att logga in och fixa det åt dig utan att fråga. Jag går ju absolut inte in och gör "annat" där, utan endast det jag ska göra.



Håller med dig. Jag brukar också ta mig ett glas om kvällarna. Fast det blir oftast öl och inte vin. ;)



Jag kanske skickar dig ett förslag om ett annat utseende för din blogg imorgon!



Nu ska jag dock gå och sova. Ha en fin dag imorgon! Kram

2008-07-13 @ 23:19:34
URL: http://mammamuuu.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken härligt underbar bild!

O den bilden som fanns på din dotter i inlägget nedan var ju så fin. Hon är väldigt söt=D

Kramar

2008-07-15 @ 22:45:48
URL: http://jagomittliv.blogg.se/

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback