Emilia fick träffa Charlotte Perelli :)


Såg i GP i morse att gästartister hos "Lotta på Liseberg" skulle vara Charlotte Perelli, Ola och Clara.
Bestämde mig för att ta med Emilia och Pebbles dit.
Hade från början sagt att vi inte skulle se bra men att jag skulle göra mitt bästa.
Showen började kl 19.00 och jag gick dit vid 18 - tiden, då fanns fortfarande platser kvar längst fram!
Jag satte mig och vaktade plaster medans Emilia och Pebbles åkte karuseller en stund till. 

Att sitta med en kort kjol på en plaststol i 30 graders värme var sådär, jag kunde nästan plaska mig fram å tillbaka på stolen. 
Som tur var gick de runt och sålde vatten så man inte skulle koka bort! 

Emilia och jag framför scenen. Att få Emilia till att förstå att det skulle dröja en stund innan Charlotte kom var inte lätt. Hon frågade varannan minut - Kommer hon snart?


Slutligen började det. Jag sjöng med för fulla muggar! Det är verkligen kul med Allsång ( jag är faktiskt 34 år.....)
Eftersom vi satt längst fram hade jag sagt till Emilia att har vi tur så kommer Charlotte ut och sjunger med oss.
Detta väntade hon nu ivrigt på och nu frågade hon varannan minut - När kommer Charlotte och sjunger med oss?


Tyvärr gick både Lotta, Charlotte, Ola och ett nytt stjärnskott som hette Clara, hela tiden åt det andra hållet. Det borde de faktiskt ha lite koll på att de går ut lite olika, om jag nu får gnälla lite!

Så kom allafall Lotta ut mot vår sida och jag visade ganska tydligt att jag ville att hon skulle komma fram till Emilia.
Det gjorde hon och Emilia blev helt paff när Lotta satt framför henne och sjöng!


Ola var också bra men honom har Emilia ingen direkt koll på!
Nu började hon bli trött, varmt och hungrig och gnällde om att hon ville åka hem!
Jag gav inte upp utan vi satt kvar tills det var slut.


Efteråt sa de att artisterna skulle komma ut och signera kort. Jag bar Emilia ( fortfarande ca 30 grader varmt) och min väska och kameran i högsta hugg. Väntade säkert 30 minuter och ingen kom.
Slutligen sa vakten till mig att Charlotte satt längre bort ( där vi stod kom Lotta, som kände igen Emilia)

Lyckades knö mig ordentligt och ropade till Charlotte och bönade o bad om att hon skulle ställa upp på en bild med Emilia!
Så slutligen, här är min dotter med Charlotte och hennes son Alessio.


Emilia fick även bild och autograf och lyckan är nu total här hemma.

Vi är äntligen hemma och jag har fått tagit av mig en blöt/kladdig/svettig klänning. Jag har verkligen slitit för att Emilia skulle få denna upplevelse och jag är grymt nöjd med att det blev så bra!

Dagens MIA

Jag är en fantastisk mamma till mina barn.
Tack för att jag insett värdet i att ge mina barn trevliga upplevelser.
Hjälp mig att alltid vara en bra mamma.
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Susann Lyckborg

Vilken mamma du är !

Förstår att hon blev glad !



kolla gärna in på min blogg o svara på en liten fråga jag har där :-)

2008-07-29 @ 11:12:00
URL: http://lyckborg.com
Postat av: Frida

Å, förstår hennes lycka, måste va stort för de små att få träffa sina idoler!



Nästan lite skrämmande men i skrivande stund börjar Hero slumpvis att spelas på Winampen! :-)

2008-07-29 @ 11:31:40
URL: http://fridaochpricken.bloggspot.com

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback