Saffransbiscotti

Så snart jag kom hem idag började jag att baka, och idag blev det biscotti. Hittade receptet hos Kryddburken, en fantastisk blogg med mängder av recept.
Gjorde recepter gånger 4 och det blev inte helt bra. Jag skulle nog ha varit lite mer försiktig med mjölet. Det är alltid svårt när man förstorar ett recept.
Biscottina blev alla fall goda. När de var klara la jag dem i 5 glasburkar som Raffa köpte åt mig i helgen på IKEA, pris endast 15 kr/st. Satte ett rött band runt om och nu är det fina gå bort presenter!




Nu ska barnen nattas och huset ska fyllas av lugn och ro. Emilia hade med sig Linneà hem idag så det har varit full fart och ett väldans liv :) Ska tända alla ljus och njuta av tystnaden, som jag så ofta gör om kvällarna.

Till min mamma:
När du ser ett ord i en annan färg, som längst upp här där Kryddburken är i grönt, kan du sätta muspekaren på det ordet och komma in på den sidan jag pratar om. Du kommer älska den sidan för det finns massor av härliga recept.
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Vicki

Fina kakburkar du gjort!!



Hur länge ska ni vara jullediga?



Jag jobbar också bara denna veckan :-)



Vicki

2008-12-15 @ 20:44:09
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: mormor

Undrade vad jag skulle gjöra imorgon.Men läste ditt recept på saffransbiscotti som såg jätte gott ut, så nu vet jag vad jag gör.Janne sover och jag läser recept och lite till.Helen prata om att åka till dig annandagen,jag skulle vilja följa med om jag får.Jag bakar rågbröd och tar med så gör jag några middagar och tar med. Frida. Emilia och Leoni kan gå till centrum en dag och mysa. svara om det går bra du vet mammas planerigar.Klockan är 0030 så nu är det god natt. kram mamma.

2008-12-16 @ 00:30:59

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback