När Aji fick sparken!

Nu är den maten jag kan förbereda klar och vi har även gjort i ordning kvällens mat. Räkor, krabbklor, grönsaker och tryffelsalami som vanligt.
Tänkte göra det lite enkelt för mig i ett inlägg idag, jag stjäl innehållet av  Sessanochprinsessan.
Hon har idag skrivit om sin sons Nallebjörn som har följt dem i 18 år. En söt berättelse som du kan läsa HÄR
Eftersom mitt huvud är lite tomt idag får ni nu vår berättelse om vår Nalle!

När Emilia var ca 6-7 månader var jag ensam med henne en kväll. Hon var otroligt svår att söva denna kväll och jag gjorde allt, vaggade, bar, buffade och myste med henne. Inget fick henne att somna. Kom då på att Emilia alltid sov väldigt gott när hon satt i sin bilbarnstol. Där fanns en etikett på ena sidan och i den stoppade hon sitt finger och somnade sedan direkt. Jag gick runt och letade efter något med en etikett och hittade då en nalle som Emilia hade fått av faster Maja när hon föddes. Denna nalle hade en rosett runt halsen och jag la den bredvid Emilia och förde in hennes finger i rosetten. Hon började direkt att snurra sitt finger och inom ett par minuter sov hon!
Efter det var denna Nalle med henne dygnet runt. Nallen har besökt Brasilien, Italien, Kroatien, Mexico, Polen och dennes sista resa gick till Thailand.
När hon började prata fick den namnet Aji!

Jag tvättade den regelbundet och fick med jämna mellanrum byta ut sidenbandet runt halsen. Sista halvåret började hon att rulla ihop bandet och satt det sedan i näsan! Somnade ofta med hela rullen där.
Efter vår resa i Thailand var Aji väldigt sliten och sidenbandet för hemskt. Jag lovade att köpa nytt band åt henne så fort som möjligt. När jag en dag stod i blomsteraffären kom jag på att jag skulle köpa band till Aji. Det var kö bakom mig och kassörskan var nästan klar med mig. Blev stressad och slet till mig ett band snabbt som ögat. NÄr jag kom hem och satte detta på nallen insåg jag att detta band inte var det bästa, allt för brett och med en hård kant för att kunna göra snygga rosetter. Tänkte att jag får köpa ett annat en annan dag och satte på detta så länge.
På kvällen när Emilia skulle sova gick hon till sin säng med nappen och välling men ingen Aji. Jag frågade vart hon hade gjort av sin nallen och om hon inte skulle ha den?

- Mamma, jag ska inte ha Aji mer när jag sover.
- Varför då? Du har ju haft honom i 3 år?
- Det var inget bra band du köpte, det får inte plats i min näsa!

Aji var ratad och hon har inte haft den sedan dess. Den ligger nu på hennes eller Leonies rum bland alla andra leksaker. Ska spara den så att den finns när de blir stora!



Här är vår Aji, nu utan sidenband.


Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: sessan ♡

Klart du fick lov kära!!! & du påminde mig om en viktig del av historien, hur kan man glömma!!!!



Det var ju tvättlappen i rumpan på kaninen som han gosade med skrattar högt just precis som din tjej stack han in fingret & snurrade!

& när en lapp var utsliten hittade jag nya i mina tröjor.



Jag tror det är en mening med allt! & meningen med ditt inlägg MÅSTE ha varit att jag skulle påminnas om denna viktiga poäng ;)



Passa gott på Aji, en dag så är han ett vackert minne ♥





Miljoner kramar

2008-12-20 @ 00:30:46
URL: http://sessanochprinsessan.com

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback