Avis på min dotter!


God kväll alla läsare!
Raffa har klarat sin andra dag och idag blev det nog tufft för honom. Vi har varit på kalas hos hans faster Lena och det serverades piroger som han älskar.
Förra året när vi varpå kalas hos Lena bjöd hon inte på någon mat och eftersom vi och barnen var hungriga sprang vi och köpte pizza. Idag tänkte jag att det inte skulle bli likadant utan jag skulle vara förberedd med mat till barnen. Tyvärr han jag inte laga något så stackars Raffa fick köra förbi Burger King och handla till oss. Då kände jag mig riktigt taskig mot honom men han fixade det!
Har belönat honom med en röd ros vid sängkanten!

När vi skulle göra oss i ordning inför kalaset kom Emilia och ville också bli fin. Hon är verkligen en liten prinsessa och älskar att pynta sig. Jag har så dubbla känslor inför att fixa med henne.
Ena sidan av mig tycker det känns så fel när hon får rouge, lite ögonskugga och håret fixat. Hon är ett barn och ska så vara. Vill att hon ska känna sig vacker som hon är och inte få med sig att man "måste" sminka sig innan man går.

Å andra sidan är det så gulligt när hon står där och känner sig så söt. Jag tar så ytterst lite av allt så det är sällan någon ser något överhuvudtaget.
När jag böjde mig över badkaret och skulle blöta håret ville hon göra detsamma. Fick sedan sätta upp håret på både henne och Leonie i turban av en handduk.
Efter detta blåste vi håret och jag körde med plattången på  Emilia.
Hon har så vackert hår att jag blir alldeles till mig av avundsjuka! Tjockt, följsamt och med oändligt massa färger. Ser ut som om hon har slingor.
Måste därför lägga in bilder av henne när hon är klar!



Kolla in färgerna!



Min vackra stora tös!



Får en del kommentarer på min sida och det är ju alltid lika trevligt, med undantag för idag!
Att skriva till mig och ha en annan åsikt än mig köper jag, har inget behov av att alla andra ska tycka som jag (tur för er!)
Men, att posta det anonymt känns lite B!
Varför kan fok inte stå för sina åsikter. Vad jag fattade det som så var det från någon jag inte känner och då spelar det väl verkligen ingen roll?!
Valde därför att inte godkänna kommentaren! Till er som kikar in, lämna gärna en kommentar, alltid lika kul att läsa!

Lämnade själv en kommentar i bloggen "Fyra nyanser av rosa" som bloggar hos Mama. Hon bad om tips på något som kunde kurrera henne då hon höll på att bli sjuk och hade något viktigt framför sig.
Gissa om jag blev förvånad när jag läste hennes blogg idag och hon tackade Åsa W för en bra dunderkur! 
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Susanne

verkligen jätte fint hår.

Men givetvis ska en söt tjej ha fint hår.



2008-08-28 @ 08:45:30

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback