Tack och hej Mia Thörnblom, välkommen Bridget Jones!

Jag har insett att jag inte är i allt för stort behov av att jobba på min självkänsla, den är relativt på topp även om det finns vissa dalar!
Jag vet att jag är en värdefull människa och jag anser att jag mer än väl duger som jag är. Mia Thörnblom är fortfarande en favorit och kommer det mer böcker från henne så kommer jag läsa dom. Jag kommer även tänka hennes BRA - TACK -HJÄLP för att fortsätta uppskatta mig själv och mitt liv.
Vill även passa på att rekommendera hennes böcker och hennes föredrag, anser verkligen att alla har nytta av att läsa det hon skriver.

Mitt största behov just nu är att ändra mitt liv och min hälsa och därför byter jag nu ut Mia mot Bridget Jones, som jag tror alla kommer ihåg.
Att offentligt blogga om min vikt, mina cigarettvanor, alkohol, matvanor och antal besök på gymmet bör väl ge mig den kick jag så väl behöver :)
Värst ångest har jag för detta med att jag "råkade" börja röka igen efter att ha varit rökfri i tre år. Under dessa år var jag en fanatisk ickerökare som gnällde på alla mina kompisar som hade fallit dit  igen!
Jag kunde inte andas bland rökar, kunde inte fatta hur det kunde vara lagligt att röka och jag frågade Raffa gång på gång hur faan han hade stått ut med att kyssa, krama och sova bredvid mig.........
Under vår resa i Thailand halkade jag dit. Kände mig som en trotsig tonåring när jag ljög för familjen vid stranden att jag hade glömt något och bara skulle hämta det. Istället sprang jag tillbaka och smygrökte på altanen.... ajajajaj

Sedan februari har jag heller inte besökt Gymnasium som är, enligt mig, Göteborgs bäst gym. Vår och sommar har varit hektisk och jag har tappat inspirationen totalt.
Av de 9 kg jag bantade ner förra sommaren har 5 kg smygit sig tillbaka.
Efter alla pass av "Core" var min mage och midja i ganska snygg form, då sett till att vara tvåbarnsmor.
Nu har jag häng och put igen!

MEN NU JÄVLAR SKA JAG VISA ER ALLA ATT JAG KAN!!!

Jag börjar först på måndag då mitt liv åter är som vanligt med dagis, jobb och vardag men jag offentliggör all fakta redan nu:

Min vikt: 67,5 kg
Midjemått mätt vid naveln. 91 cm ( faan vad det suger att skriva!)
Antal besök på gymmet: 0
Antal cigg: 1 pkt 
Alkohol: Inget

Kommer att väga och mäta mig kl 07.00 varje dag och föra in i min blogg! 
Nu kommer jag inte undan!

 
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Andie

Tack för kommentaren. Och visst är det total sunkigt när man får anonyma kommentarer.

Återkom gärna och läs mer.

Vink vink

2008-08-12 @ 20:38:22
URL: http://www.andie.bloggagratis.se
Postat av: Isviol

Hello Bridget!

Lycka till med det nya hälsosamma livet!

2008-08-12 @ 22:26:26
URL: http://bloggen.fi/bogglen

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback