Öppna ögonen, tänk och leta själv!

Min man är hopplös när det gäller att hitta saker hemma, eller förresten hitta är fel ord, saker behöver inte vara försvunna för att han inte ska hitta dom. Han hittar aldrig något han ska ha!

Nyss ringde han mig på jobbet för att fråga var potatisskalaren är. Bara det att han kommer på tanken att störa mig på jobbet för en sån sak gör mig lite irriterad.
Svarade att jag använde den ju igår kväll så den måste ju vara antingen i diskmaskin eller diskstället. Påpekade också att det är väldigt jobbigt när han alltid ska fråga mig vart allt är. Jag kan inte ansvara för varje lite pryl hemma.
Får då till svar att hade han ringt mig tidigare så hade han ju sluppit och leta och vara förbannad i en kvart, vilket skett nu!?????
Det var ju så bra att jag gav honom en hint om var den kunde vara!
Men snälla lilla älskling, ska jag behöva ge dig en hint om var potatisskalaren är?
Hade du annars börjat leta på toaletten eller i garderoben?
Den kan ju iof ligga i verktygslådan?
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera
Postat av: Raffa

Jag erkänner att jag ibland letar dåligt, men jag har en tidig mental inställning att det jag letar efter inte ligger där det bör. .....varför?

För att jag är gift med prylspridare. Ingen pryl har en naturlig plats, såsom nycklar hänger aldrig i nyckelskåpet! Inte ens på byrån i hallen eller i ett fack i handväskan eller.....

Potatisskalaren kunde ju faktiskt varit hos grannen eller i tvättrummet. Who knows! Inte ens du.

Dessutom tycker jag att det är bättre att fråga först och leta, leta, leta, leta sen.

Samtidigt kan jag skratta inombords när jag missar saker framför mig. Det värsta är nog ändå att vår Emilia är likadan som jag, har märkt.



Puss, puss dyngspridaren.

2008-09-02 @ 22:38:43
URL: http://wojtansblogg.se

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback