Mamma Mia - Vilken underbar film!

Var ju som sagt och tittade på Mamma Mia igår med Millan. Fantastiskt härlig film som man blev väldigt glad av, en och annan tår rann också måste jag medge!
Underbar miljö var det också och nu är jag sugen på att resa till Grekland!
Med vår ekonomi just nu får jag väl vara glad om jag har råd att åka hem från jobbet så någon resa är det tyvärr inte tal om.
Meryl Streps dotter i filmen var så naturligt söt och charmig. Kan nog inte låta Raffa se den filmen för han hade blivit störtförälskad i henne :)

Nu är det äntligen fredag och då nalkas "fredagsmys" i familjen Wojtowicz. På fredagar brukar vi äta buffèmat som varar hela kvällen. Gör olika grönsaksstavar, dipper, räkor, krabbklor, ostar, parmaskinka och div annat som jag får för mig.
Favoriten på buffèn är den ljuvligt goda tryffelsalamin. Den är tyvärr väldigt dyr och av den anledningen inte alltid på plats. Även barnen älskar den ( tyvärr, det blir mindre till mig då!)
Hoppas vädret varit ok i Gbg under veckan annars brukar även räkorna bli för dyra.
Har en gräns på 200 kr/kg som jag trotsade förra fredagen. Vi hade inte ätit räkor på hela sommaren och jag var grymt sugen. Emilia tjatade också om sina räkor. Priset var då 250 kr/kg och det svider enl mig. Valde ändå att köpa men inte så mycket som jag brukar göra.
Personalen i "vår fiskvagn" är underbara. De pratar för fullt och är alltid trevliga ( kan bero på att jag handlar mycket).
Varje gång bjuder de också barnen på något smakprov!

Tyvärr har ju inga TV program börjat ännu. Till fredagsbuffèn brukar vi titta på "Idol" eller "Lets dance".
Snacka om att jag har blivit Svensson som har mina givna rutiner..... men jag gillar det. Barnen vet vad som gäller och oftast är det det första de säger på morgon 
- Mamma, idag är det fredag och mysdag!
Gillar att ha något som alla ser fram emot och vi brukar alltid ha det så avslappnat och skönt. 
Mitt nya kök med vår köksö är stora samlingspunkten på fredagen. Raffa och barnen sitter på ena sidan och smygäter och jag på den andra sidan och förbereder allt!
Får nog ta lite kort ikväll och visa i morgon på bloggen!

Önskar er alla en trevlig helg, själv ska jag jobba i vår butik på Allum!

 
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback