Härliga fredag!

Så var det då äntligen fredag igen. Bästa dagen på veckan, enligt mig.
Denna fredag blev lite annorlunda eftersom Raffa inte skulle få vara med på vårt fredagsmys, stackarn sliter med sitt pulver.
Hade sån ångest under dagen hur vi skulle lösa kvällen utan att det skulle bli så jobbigt för honom.
Insåg efter en stund att det spelar ju ingen roll vad för mat jag handlar hem, om jag så ställa fram en livs levand gris på bordet så skulle han vilja äta :)

Till Emilias stora glädje kom Alexander till oss ikväll. Han mötte upp vid deras dagis och lyckan var total!
Barnen lekte ute en stund och jag slappade med en tidning och ett glas eftermiddagsvin, precis som det ska vara.

Här ligger tjejerna och väntar på att maten ska bli klar!



Alla tre barnen, tripp, trapp och trull.



Äntligen blev maten klar. Vi äter ju alltid (nästan allafall) buffè mat och idag valde vi att sitta kvar vid vår köksö.
Hann med att äta oss nästan helt mätta innan Raffa kom hem. Han tittade längtasfullt på vår mat men var otroligt duktig och drack bara sin soppa och vatten!
Så snart Raffa var hemma bänkade vi oss i soffan istället och då slapp han ju se maten, som vi normalt tar med till soffan. Nu var vi ju mätta ändå!
Att ha Leonie med på buffèmaten är ju sådär!
Hon tar alla grönsaker och doppar i dippen, sedan äter hon bara dippen och doppar igen.
Det mesta av dippen är tyvärr inte i henns mun utan på hennes kläder!


I morgon är det min tur att jobba på Allum. Känner på mig att det blir en skitbra dag med massor av sälj!
Hoppas jag får rätt!

Alexander ska åka till Turkiet med sin mamma och deras familj. Är grymt avundsjuk. Lite sol, strand och paraplydrinkar skulle inte sitta fel! Har köpte Marie Ljungstedts senaste bok och ska nu hoppa ner i sängen och påbörja den. Hoppas alla barn sover lugnt och fridfullt i sina sängar och vaknar först kl 08.30......

God natt!
Följ gärna min blogg, klicka på ikonen

Kommentera

Missa inte mitt nästa inlägg, klicka på ikonen! 


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback